Ο ρόλος της μητέρας στην ανάπτυξη του παιδιού.
Η μελέτη των επιστημόνων του Πανεπιστημίου του Έσεξ και του University College του Λονδίνου, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Economic Journal, διαπιστώνει ότι οι γνωσιακές και κοινωνικές δεξιότητες του μικρού παιδιού βελτιώνονται σημαντικά όταν αυτό περνάει περισσότερο χρόνο με τη μητέρα του από τα τρία έως τα επτά του του χρόνια.
Η νέα μελέτη υποδεικνύει ότι, τουλάχιστον όσον αφορά τις μητέρες, ο χρόνος που περνούν με τα παιδιά τους πρέπει να είναι ο μεγαλύτερος δυνατός.
Είναι η πρώτη του είδους,μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και ταυτόχρονα μία από τις πρώτες που εκπονήθηκαν παγκοσμίως και εξετάζει απευθείας τη σχέση ανάμεσα στον χρόνο που οι μητέρες περνούν με τα παιδιά τους και τις ικανότητες που τελικά αναπτύσσουν. Αναλύει στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για οκτώ χιλιάδες παιδιά και τις μητέρες τους και διαπιστώνει ότι η θετική επίδραση που είχε ο χρόνος της μητέρας με τα παιδιά της είναι σημαντικός. Ο χρόνος που δαπανούν οι μητέρες με τα παιδιά τους επηρεάζει σημαντικά την ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πρώτης παιδικής ηλικίας.
Ο χρόνος που η μητέρα περνάει κοντά στο παιδί της με εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως η ανάγνωση, από τα τρία μέχρι τα πέντε του χρόνια,ιδιαίτερα όταν η μητέρα έχει υψηλό μορφωτικό επίπεδο, συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση των λεκτικών ικανοτήτων που το παιδί αναπτύσσει στα επτά του χρόνια.
Οι συντάκτες της μελέτης παραδέχονται ότι δεν κατάφεραν να εξετάσουν τον ρόλο που διαδραματίζει ο πατέρας επειδή τα στοιχεί που συγκεντρώθηκαν για τους πατεράδες στη Μελέτη της Χιλιετίας, είναι σημαντικά λιγότερα.
Πάντως σίγουρα, η δημοσίευση της μελέτης θα δημιουργήσει αντιδράσεις στη συζήτηση για την εργασιακή ζωή των γονέων, και ειδικότερα της μητέρας.
Πηγή : ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ